Frågor efter fullmäktige


Jag brukar inte sitta med en massa frågor i huvudet dagen efter Fullmäktige – men det gör jag den här gången. Under så många olika punkter i går fick jag upp frågor i huvudet, men jag fick inga svar.

Jag gör ett försök till sammanfattning:

  • Vad får Sverigedemokraternas Mikael Strandman att i en interpellation skriva så kallade ”ensamkommande barn (omvandlingen av Grinds Servicehus)?
  • Vilka är källorna som Mikael Strandman hänvisar till i interpellationen ovan?
  • Hur kommer det sig att Kjell Jansson (M) torgför att Roslagsbostäders lägenheter inte är dyrare än alla andra, medans hans partikamrat Ann Lewerentz i sin interpellation till Kommunstyrelsens ordförande om anskaffningar av bostäder skriver om ”nya och dyra hyresrätter med kommunens bostadsbolag som hyresvärd”

Men om man bortser från alla olika frågor, så var det faktiskt skönt att det äntligen diskuterades bostäder i kommunen högt och lågt. Jag hoppas att diskussionerna fortsätter när Norrtälje kommunfullmäktige ses igen 2017

God jul och Gott slut på 2016 fullmäktigekamrater oc

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

